30 Ağustos 2011 Salı

Ney Üflemek İçin Hoca Gerekli midir?

Arkadaşlar, sadece ney için değil, aklıma gelen tüm enstürmanlar için temel ve detayları gösteren bir yol gösterici, bir hoca gereklidir. Ney için de bir yol gösteren gereklidir. Bazen duyuyorum neyden "3 ayda ses çıkardım", "6 ayda ses çıkardım" vs. diyenleri.. Şahit olduğum durumu size aktarayım, size şöyle şöyle yapmalısın, dudağı şöyle yapmalısın, başpareyi şuraya koymalısın, üfleme şiddeti şu şekilde olmalı vs gibi yolları gösteren bir mürşidin önderliğinde neredeyse her "ilk defa üfleyen" sesi bir kaç saat içinde çıkarmıştır. Dudak yapısına da bağlı biraz ama öyle aylar vs söz konusu değil kesinlikle, Allah' ın izniyle..

Bir hoca gereklidir bu elzem :)

Burada hocanın gösterdiklerinin yanında, ek kaynak olarak gerçekten fazlasıyla istifade ettiğim üç kaynağı paylaşmak istiyorum.

Birincisi Neyzen Mehmet YÜCEL' in özene bezene hazırlamış olduğu ney metodu (Allah razı olsun, çok istifade ettim):
http://www.neyzen.com/ney_metodu.htm

İkincisi Neyzen Süleyman ERGUNER' in hazırlamış olduğu "Ney Metod" adlı eseridir:
http://www.idefix.com/kitap/ney-metod-suleyman-erguner/tanim.asp?sid=JQBJXHFF4M1MQ1OVFN7M

Üçüncüsü de Şeref ÇAKAR' ın "Türk Müziği Teorisi ve Makamlar" adlı kitabıdır. Makamlar hakkında şahane bilgiler edindim, edinmeye devam ediyorum.. (Bu kitabın sıfırını ben bulamamıştım, sahaflardan bulabileceğinizi tahmin ediyorum)
http://kitap.antoloji.com/turk-muzigi-teorisi-ve-makamlar-kitabi/

AYRICA!!!!
Bir hoca ile başladıktan sonra bol bol dinlemek lazımdır bu da elzem.. Kimleri dinlemek gereklidir diye belirtmek gerekirse, bunu da bir sonraki kaydımda yazayım inşAllah..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için önem arzetmektedir, yorum yazarak fikirlerinizi paylaşmayı ihmal etmediğiniz için çok teşekkür ederim...